• Wydarzenia 2022/2023

• school news

• Wycieczka do Szwecji

• 16.06.2023 17:50
        • W dniu 31 maja wyjechaliśmy na 3-dniową wycieczkę do Szwecji.  Naszą niesamowitą przygodę rozpoczęliśmy   od Westerplatte – symbolu  II wojny światowej.

• W dniu 31 maja wyjechaliśmy na 3-dniową wycieczkę do Szwecji. Naszą niesamowitą przygodę rozpoczęliśmy od Westerplatte – symbolu  II wojny światowej.

Pan przewodnik opowiedział nam o heroicznej obronie żołnierzy. Zobaczyliśmy także majestatyczny  Pomnik  Obrońców Wybrzeża zbudowany w hołdzie walczącym w pierwszych dniach września 1939r.

Gdańsk to kolejny punkt na trasie naszej wycieczki. Zwiedziliśmy Starówkę, widzieliśmy Żuraw – największy i  najstarszy dźwig portowy. Na ulicy Długiej obejrzeliśmy Fontannę Neptuna czy Bazylikę Mariacką. A piękne zabytkowe kamieniczki zachwycały  kunsztem dawnych architektów.

Jednak z utęsknieniem czekaliśmy na niezapomniany rejs promem z Gdyni  do szwedzkiej Karlskrony. Niektórzy z nas twierdzą, że mogliśmy przenieść  się w bajkowy świat. Szum morza i urok zachodu słońca  sprawia, że przenieśliśmy  się w niesamowitą podróż, pełną wrażeń i wzruszeń. Musicie uwierzyć, że  pobyt na promie, towarzysząca muzyka na dzień dobry na długo zostaje w pamięci. Marzenia o bajkowym rejsie się spełniają.

Spacer ulicami miasta Karlskrone wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO wywarł na  wszystkich ogromne wrażenie. Tutaj mogliśmy rozkoszować się klimatem tego malowniczego portowego miasta.

Muzeum Morskie – a tu prawdziwa łódź podwodna, fantastyczna kolekcja modeli okrętów czy wystawa figur.
          Przejazd mostem Olandzkim liczącym 6 km długości  do Kalmar   to niesamowite przeżycie dla zwiedzających. W Kalmar podziwialiśmy katedrę, drewnianą starówkę, wały obronne czy renesansowy zamek.

Rozbudzeni ciekawością podróżowania w drodze powrotnej zwiedziliśmy Elbląg, a spacer po Starym Mieście był nie lada gratką dla miłośników architektury gotyckiej.

To wycieczka marzeń! Tak ja zapamiętamy. Skarbnica wiedzy na temat odwiedzanych miejsc. Niesamowite wspomnienia, nocny rejs, wielkie zaskoczenie i …

Podróże są jednak cudowne. Warto dodać, że nie tylko kształcą, ale i uczą czerpania radości z życia. Dziękujemy pani Grażynie Sobolewskiej i pani wicedyrektor Urszuli Wereszczyńskiej za zorganizowanie wycieczki.

Z niecierpliwością czekamy na kolejną.